Geplaatst op: 14 januari 2022

Ondernemers denken goed na voordat zij iets doen

We mogen inmiddels wel stellen dat 2021 niet het beste jaar is voor de Nederlandse horeca. Maar een ding is zeker: de afgelopen tijd heeft menig horeca ondernemer laten zien dat ze naast creatief, ook nog eens flexibel zijn.

Recent las ik ergens: “Ieder bedrijf heeft minstens drie grote onderwerpen op de wensenlijst staan die gewoon echt tijd kosten maar straks heel veel gaan opleveren en tijd gaan besparen” – met dit in gedachte, schudde ik deze blog uit mijn mouw.

Ondernemers denken goed na voordat zij iets doen

Wat mij al een tijdje opviel, maar nu nog een beetje extra, is dat ondernemers een stuk meer denken voordat zij te werk gaan. Ik zie een wereld van verschil tussen hoe ondernemers het nu aanpakken, versus de laatste keer dat de maatregelen aangescherpt werden. Er wordt goed nagedacht en daarna pas gedaan. Hoe lossen we het dit keer op met medewerkers? Gaan we dit keer ook thuisboxen creëeren?

Ideeën blijven vaak ideeën, ook al zijn ze nog zo goed

We weten inmiddels dat wanneer we weer mogen, het alle hens aan dek is, dan is het weer knallen. Nu is dus het moment om je personeel te trainen, je QR omgeving écht goed voor te bereiden en de menukaart voor 2022 volledig uit te werken. We weten allemaal hoe het werkt, in drukke tijden blijven ideeën maar ideeën, ook al zijn ze nog zo goed. De tijd en ruimte is er, wat houdt je tegen?

Mijn dienst kan jou helpen!

Kun je wel wat steun gebruiken bij creatief omgaan met de nieuwe openingstijden, je klanten op een zorgvuldige manier blijven binden, het opzetten van je QR omgeving of zijn er andere zaken waarbij je wel hulp kunt gebruiken? Dan wil ik je graag wijzen op mijn dienst ‘de Consumptiebon‘. Ik heb ‘een handje’ voor je. Om samen met jou de speer verder weg te gooien en te doen waar je nooit aan toe komt.

Volg jij mij al op Instagram? Hier deel ik regelmatig informatieve posts en snapshots uit mijn leven.