Foodcontent blijft op alle platforms een van de populairste soorten content. Jij kunt daar perfect op inspelen, je hebt tenslotte geweldige gerechten op de kaart staan. Speel hier op in door video’s te maken van je hardlopers en behind the scenes. Ik heb hier 8 Tiktok ideeën voor jouw horecaonderneming.
8 Tiktok ideeën voor jouw horecaonderneming
- Introduceer jezelf en vertel het verhaal van jouw/jullie zaak. Vergeet niet duidelijk de naam van je zaak te vermelden, de locatie van je restaurant/zaak, je favoriete menu item en vergeet de CTA (call to action) niet. “Bestel nu gerecht x via onze website” of “Je kunt nu een tafel boeken via *website *“
- Zet een telefoon neer op een statief en neem een timelapse op terwijl het keukenteam de mise-en-place doet of terwijl de bar klaargemaakt wordt voor de dag.
- Geef een tour door je zaak. Begin achter de schermen, werk naar voren toe en vergeet vooral niet een paar mooie gerechten te showcasen als je toch bezig bent.
- Zijn mensen lyrisch over de kruidenboter die jullie serveren en zou je het recept wel willend delen? Maak een video waarin kort en duidelijk uitgelegd wordt hoe dit recept gemaakt kan worden.
- Bezig met een nieuw menu uitwerken? Geef een sneak peek van een gerecht dat binnenkort op de kaart staat of laat de behind-the-scenes zien van het uitwerken van het nieuwe menu.
- Maak een timelapse of een video van hoe de borden opgemaakt worden.
- Nieuwe wijn/bieren op de kaart? Prima materiaal voor een reel. Vertel kort iets over het product en daarna welk gerecht van de kaart er goed bij past.
- Mensen kijken graag naar video’s waarin opgeruimd wordt. Natuurlijk bestellen jullie regelmatig grote orders, maak timelapses van hoe de orders uitgepakt, gecontroleerd en opgeborgen worden.
Kun jij wel wat hulp gebruiken met je social media opfrissen of met je aanwezigheid op social media? Stuur dan vooral een bericht, ik kan je hier perfect mee helpen. Op Instagram deel ik ook regelmatig content over hoe jij je online zichtbaarheid kunt verbeteren.