- Praat binnen het team over gastvrijheid. Deel kennis en ervaringen met elkaar. Stel elkaar vragen, maak afspraken. Zorg ervoor dat elk teamlid zich verantwoordelijk voelt voor de gastvrijheidsbeleving.
- Investeer in je medewerkers door te zorgen voor voldoende inwerktijd, zorg voor trainingen gericht op gastvrijheid, geef feedback op de werkvloer en zorg voor een werkomgeving waar iedereen elkaar helpt.
- Zorg voor goede communicatie met de gast, stel vragen, probeer te achterhalen waar je gast oprecht van geniet en zorg ervoor dat je op deze manier de verwachtingen van de gast kunt overtreffen.
- Zie je lege glazen maar is de gast in een gesprek verwikkeld? Wacht dan met het aanbieden van een drankje. Kijkt de gast om zich heen? Maak gebruik van dit moment om contact te leggen en je gast te adviseren of iets te verkopen.
- Persoonlijk advies word altijd gewaardeerd,het maakt je service persoonlijker en hierdoor verhoog je op een laagdrempelige manier de gastbeleving.
Kun je meer tips gebruiken om ervoor te zorgen dat de gastvrijheid voor je klant optimaal is? Ik geef ook verschillende personeelstrainingen, dit kan op maat gemaakt worden voor elke setting! Klinkt dit interessant? Bel mij dan of stuur even een DM of email.