Terug van weggeweest: shared dining. Deze sociale sensatie veroverd overal ter wereld harten en smaakpapillen. Bij dit concept worden gerechtjes gedeeld tussen de tafelgenoten. Dit concept biedt voor ondernemers én gasten enorm veel voordelen. Vandaag deel ik graag waarom jij er als horecaondernemer goed aan doet om dit cocept toe te passen in jouw zaak.
De tijd dat eten enkel brandstof voor ons lichaam was is al tijden voorbij. Eten brengt mensen samen, eten verbindt. Door shared dining aan te bieden in jouw zaak geef je gasten de kans om samen te genieten van de heerlijke gerechten die jouw zaak te bieden heeft. Door samen te delen creëer je een gezellige sfeer aan tafel, je stimuleert gesprekken en het biedt een gevoel van saamhorigheid.
Door shared dining opties aan te bieden geef je gasten de kans om allerlei smaken en texturen te verkennen. Het is een laagdrempelige manier van gasten kennis laten maken met verschillende smaakprofielen en culturele invloeden. Je kunt je gasten bijvoorbeeld meenemen op een culinaire reis door ze allerlei verschillende gerechten te laten proeven en hiermee hun culinaire horizon te verbreden.
Meer dan ooit zoekt je gast naar authentieke ervaringen in plaats van traditionele, formele eetgelegenheden. Shared dining sluit aan bij deze trend door een ontspannen eetomgeving te creëeren. Je gasten voelen zich meer op hun gemak, verlaten tevreden je zaak en door de ontspannen setting kunnen je gasten optimaal genieten van hun gezelschap.
Shared dining is enorm flexibel, je kunt gasten zelf de regie geven over de portiegrootte. Op deze manier kunnen ze zoveel of weinig bestellen als ze willen. Zo kan dit concept gemakkelijk van pas komen bij grotere groepen, maar kun je ook individuele gasten gebruik laten maken van het concept. Elke gast heeft een eigen voorkeur en behoeften en op deze manier kun je gehoor geven aan AL je gasten.
De kans is groot dat je gasten in de verleiding komen om uitgebreid te bestellen, er is tenslotte veel keus en je gast wil alles wel proberen. Drankjes worden ook regelmatig besteld en op deze manier kun je gemakkelijk je omzet verhogen.
Door shared dining aan te bieden in jouw zaak heb je een unieke marketingkans. Door dit concept te implementeren in jouw zaak kun je jezelf gemakkelijk onderscheiden van de concurrentie. Voor social media kun je gemakkelijk veel verschillende foto’s maken want er zijn allerlei mooie, kleurrijke gerechten en die doen het perfect op foto’s. Door regelmatig foto’s te maken en delen kun je zo laagdrempelig nieuwe klanten aantrekken.
Heb jij er al eens aan gedacht om het shared dining concept te introduceren in jouw onderneming? Ik kijk graag met je mee als je hier hulp bij nodig hebt. Neem contact met mij op dan kijk ik wat ik voor jou kan betekenen.